4.12.2008

Cahaya Permata Kami


Alhamdulillah syukur kepada Allah, tepat pukul 11.46 pagi (11 April 2008), isteri saya selamat melahirkan seorang insan istimewa buat kami sekeluarga. Setelah 15 jam berada dalam Labour Room, doctor terpaksa mengambil keputusan membuat pembedahan kerana dikhuatiri baby lemas di dalam perut.

Lebih kurang pukul 1 petang, babypun di usung keluar mendahului umminya. Baby diletak dalam incubator sebagai tanda berjaga2. Emak saya mengalir air mata bila melihat cucu sulungnya. Waktu itu hanya Allah yg tahu betapa berbunganya hati melihat susuk tubuh anak sendiri.

Dengan berat 3.048 kilogram, saya azankan telinga kanan dan iqamat telinga kiri. Di susuli surah Insyirah di telinga di kanan dan surah ihklas telinga kiri. Alhamdulillah…

Kata bawah ada skit gambar baby yg masih dalam incubator…




Waktu lepas azan...Kata mak, badan baby semangat dan tegap.. Waktu saya pegangpun rasa penuh di tangan. Alhamdulillah...




Baby kena letak dalam inkubator... Macam topi angkasawan jer.. BAKAL ANGKASAWAN Kot.. Bila panggil dia celik....




Baby buka mata luas, tgk kat walid dia dan opah...Alhamdulillah. Baby aktif.. Mesti ikut walid...hehhhehe...




Baby tido semula...mungkin kesan ubat semasa proses deliver tadi... Sleep baby, nice dream ok....

1 ulasan:

acot on 10:19 PG berkata...

Wah syukur2 ke Allah. Congratulation.
Anyway aku nak bgtau ko yang aku pon nak join group ko..hehhe.group-group org yang berkahwin. Aku akan bernikah pada 5/7/2008. Hehhe doakan aku..
congrats daddy!!

Catat Ulasan

Blog Widget by LinkWithin
 

Di Sini Kita Bermula.... Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino