9.03.2009

Anda Adalah PENDERMA tegar di dalam SISTEM TAKAFUL


Tahukah anda tujuan mengambil perlindungan takaful adalah untuk menyediakan tabung kewangan sekiranya terjadi apa-apa terhadap diri anda atau pasangan anda.

Contohnya : jika anda seorang lelaki yang telah berumahtangga mempunyai anak-anak sudah tentu tanggungan anda adalah mereka. Jika anda masih belum berkahwin, tanggungjawab anda adalah kepada ibubapa dan adik-beradik. Justeru, jika anda telah tiada atau anda tiba-tiba disahkan mengidap penyakit dan sedangkan mereka semua amat bergantung harap pada anda, bagaimanakah dengan masa depan mereka....?

Tiada pun seorang ayah atau ibu di dunia ini yang mahukan anak-anak mereka susah, sengsara hanya disebabkan oleh dirinya. Samada ketika di timpa penyakit, lumpuh, meninggal dunia dan macam-macam perkara yang tidak kita ingini berlaku. Ini semua biasa berlaku dan tanpa kita sedari mungkin suatu hari ianya terjadi ke atas diri kita!

Petikan dari : http://takaful2all.blogspot.com

0 ulasan:

Catat Ulasan

Blog Widget by LinkWithin
 

Di Sini Kita Bermula.... Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino